«

»

Čvn 01 2013

6. Gamesky pro Malinu

Zase po nějákém tom týdnu se tu zase potkáváme při pokračování seriálu Gamesky na Malinu. Dnes a v dalších dílech se budeme zajímat převážně o hry dostupné na Pi Storu. Dnes se koukneme na jednu zmála multiplayerových her na RPi a asi na jedinou pořádnou FPS hru Open Arena a také se podíváme na budovatelskou strategii OpenTTD.

 

 

 

 

 

 

1. Iridium Rising

IR je multiplayer vesmírná hra. Tato hra abstinuje hlavně poměrně pěknou 3D grafikou. Ve hře hrajete z pohledu první osoby za vesmírnou loď a snažíte se zábít ostatní nepřátele. Proto není divu, že hra patří k tomu nejstahovanějšímu na Storu.

Vývojář: RD dev.

Hru stáhnete ZDE 

 

 

2. Open Arena

Hraní OpenAreny je obdobné jako hraní Quake III Areny – získáváním fragů se snažíte vyhrát za použití nabídky zbraní určených pro různé situace. Herní módy jsou populární Deathmatch, Team Deathmatch, Tournament a Capture the Flag. Všechny módy jsou také v původní hře. Od verze 0.6.0 je možné hrát proti botům. V roce 2010 byla poslední verze 0.8.5. K OpenAreně existují nezávisle vyvíjené mody a také další hry, které běžely na OpenAreně. Mezi takové mody patří Defrag, české FPScore a další. OpenArena je kompatibilní s některými Quake 3 mody.

 

Vývojář: Open Arena team

Hru stáhnete ZDE

 

3. OpenTTD

OpenTTD je open source klon hry Transport Tycoon Deluxe, který vznikl pomocí reverzního inženýrství původního kódu. Hra funguje v prostředí téměř všech hlavních operačních systémů, například Linux, Microsoft Windows, Mac OS X, BeOS, FreeBSD, SkyOS, MorphOS a embeded OS (Windows Mobile a Maemo linux, Symbian) (mezi podporované operační systémy však nepatří DOS, pro který byla určena původní hra). To je umožněno využitím multiplatformní knihovny SDL určené pro multimediální aplikace. Knihovna SDL se však nepoužívá ve verzích pro velké počítače. Mezi dlouhodobé cíle projektu patřilo odprostění hry od nutnosti používat původní grafiku, zvuky a hudbu. Tento cíl se naplnil a od verze 1.0.0 lze používat soubory OpenGFX nahrazující původní grafiku, OpenSFX nahrazující původní zvuky a OpenMSX nahrazující původní hudbu. Každý večer kolem 19:00 se objevují takzvané nightly buildy, tedy verze hry, které ukazují pokrok programátorů den ode dne, ale mohou obsahovat závažné chyby. Zajímavostí může být to, že se na vývoji hry významně podílela i řada Čechů.

Vývojář:  OpenTTD team

Stáhnete ZDE

 

Předchozí díly:

 

Jelikož her není na marketu tolik, tak budeme muset snížit počet her: 3 na jeden díl. Zároveň by nás ale zajímal váš názor na tuto změnu, takže prosím zanechte komentář!

Předem děkujeme